هک گوشی سیمبین بل بدون فایلهای ساین و فلش | Symbian Belle FP2

روش Safe Manager

چرا باید گوشی خود را هک کنیم؟!

Aنصب بعضی نرم افزارها، بازی  ها و … که پسوند sis یا sisx دارد در گوشی های با این سیستم عامل گاهی به مشکل می خورد و اگر اهل دانلود نرم افزار و … برای گوشی خود و دریافت آنها از اینترنت باشید احتمالا با خطایی مشابه Certificate Error! هنگام نصب برخورد کرده اید که با هک گوشی این مشکل پیش نخواهد آمد. این با آن مفهومی که هر شخص در ابتدا با شنیدن واژه "هک" در ذهن خود دارد متفاوت است.
 

B دسترسی و مشاهده فایل های سیستمی نیز تنها از طریق هک امکان پذیر است. به عنوان مثال ممکن است بخواهید گوشی خود را بیش از آنچه که به صورت معمولا روی گوشی ها تعبیه شده شخصی سازی کنید و از این شخصی سازی لذت ببرید و آن را به همه نشان دهید! مثلا صدای دوربین هنگام گرفتن عکس را قطع کنید و هزاران کاربرد دیگر ، این مهم با هک (مشاهده و تغییر فایل های سیستمی) امکان پذیر است.

Cعبارت ساین در سایت های مختلف را حتما شنیده اید. ساین کردن عملی است که روی فایل sis یا sisx انجام شد و مانند مرحله 1 نصب app ها و … را میسر می کرد اما مورد دوم و دسترسی به فایل های سیستمی را خیر. برای ساین نیاز به دو فایل با پسوند Cer و Key بود که تهیه آنها مشکل و زمان بر و همینطور اعتبار استفاده از آنها محدود (3 ساله) بود. ولی با هک نیاز به آن دو فایل  و محدودیت ها بر داشته شد.

 

Dاین نوع هک به خودی خود مشکلی از نظر کند شدن گوشی، انواع خطرات و … که ممکن است در ذهن شما باشد ایجاد نمی کند. البته ممکن است بعد از خودتان تغییری ایجاد کنید که موجب بروز مشکلات (البته نه غیر قابل حل) در گوشی شود که این مربوط به آن تغییر است نه هک. زیرا هک اجازه اعمال آن تغییر را داده نه این که خود آن تغییر را انجام دهد.

  • این تغییرات قبل از اضافه شدن به سایت مورد آزمایش قرار می گیرند و معمولا مشکلی ایجاد نمی کنند در صورت ایجاد مشکل (مانند کندی سرعت و  …) به آن در آموزش اشاره خواهد شد.

  • به طور خلاصه برای نصب تعداد انبوهی از نرم افزار های ساین نشده و دسترسی و مشاهده فایل های سیستمی و شخصی سازی و در آخر نهایت استفاده از گوشی خود لازم است سیستم عامل گوشی خود را هک کنیم.

کدام گوشی ها سیمبین Belle FP2 اند؟


 هیچ گوشی به طور پیش فرض تاکنون با سیستم عامل Belle Feature Pack 2 ارایه نشده و اگر تاکنون سیستم عامل گوشی خود را آپدیت نکردید گوشی شما Belle FP 2 نیست! گوشی های نوکیا 603 ، 700 ، 701 و 808 پیور ویو که به فیرم ور 113.10.1506 یا 113.10.1507 آپدیت کرده اند دارای این نسخه سیستم عامل می باشند. این آموزش نیز فقط مورد استفاده برای سیمبین Belle FP2 می باشد.

آموزش هک گوشی (Safe Manager)

1

فایل FP2_Hack_Package.zip را دانلود کنید. 1.8 MB

سپس محتوای فایل Zip را از آن خارج نمایید. محتویات فایل پس از اکسترکت :

  • فایل Nokia Belle FP2 Hack_signed.sis
  • فایل RomPatcherPlus_3.1_FP2.sisx
  • فولدر RomPatcherPlus_3.1_FP2
  • فایل Installserver.exe

 

2سپس فایل Nokia Belle FP2 Hack_signed.sis را به گوشی منتقل و روی حافظه داخلی (Phone Memory یا همان درایو C گوشی) نصب کنید.

به بیان ساده تر :

  • برای انتقال فایل مورد نظر به گوشی ، گوشی را به وسیله کابل و انتخاب حالت Mass Storage به رایانه متصل کرده و در جای مشخصی مانند پوشه Other کپی کنید.
  • برای نصب ، فایل منیجر خود گوشی را باز کرده و به مکانی که فایل را در آن کپی کرده بودید بروید و آن را انتخاب کنید تا نصب شروع شود.
  • دقت کنید تاریخ گوشی به میلادی صحیح باشد.

 

 3به محل نصب برنامه ها رفته و برنامه Safe Manager را اجرا کنید. برای هر سه سوال Diagnosis condition و Auto Update و Activate AntiTheft گزینه No را انتخاب کنید.

 4سپس در محیط برنامه، Other و پس از آن FileMgr را انتخاب کنید . تا محیط مدیریت فایل را مشاهده نمایید.

  

 5به آدرس  E:/FP2hack  بروید و فایل updatedswicertstore.dat را انتخاب کرده و Option و سپس Copy را بزنید.

 

 6حال به آدرس  C:/resource/swicertstore/dat  بروید و بدون انتخاب فایلی گزینه Option و سپس Insert را بزنید. در صفحه عبارتی مانند Enter Code : 1234 نمایش داده خواهد شد که همان کد را وارد کرده و OK کنید. همینطور پیغام بعدی مبنی بر Replace File را نیز Yes بزنید تا جایگذین فایل قبلی شود.

  • اگر این مسیر وجود نداشت به مسیر  C:/resource  رفته و Option و سپس Create Folder را بزنید و نام swicertstore را انتخاب و پس از وارد کردن کد نمایش داده شده OK کنید. در داخل فولدری که ساختید نیز به همین صورت فولدر dat را ایجاد کنید و سپس مرحله 6 را انجام دهید.

 

 7حال فایل RomPatcherPlus_3.1_FP2.sisx را با استفاده از یک فایل منیجر نصب کنید.

اگر هنگام نصب این نرم افزار با ارور مواجه شدید به روش زیر عمل کنید :

محتویات داخل فولدر RomPatcherPlus_3.1_FP2 را کپی و با فایل منیجر Safe Manager یا X-Plore به حافظه داخلی گوشی یعنی در /:C پیست کنید.

 8با مراجعه به محل نصب نرم افزار ها برنامه +RomPatcher را مشاهده خواهید کرد. (در صورت عدم مشاهده یکبار گوشی را ریست کنید) با اجرای آن دو گزینه (پچ = Patch) مشاهده خواهید کرد برای فعال سازی هر کدام آن را انتخاب کنید تا دایره کنار آن تیک خورده و سبز شود:

  • Install Server RP+ V1.7 فعال کردن آن اجازه نصب فایل های sis ساین نشده را به شما می دهد. (مورد A)
  • +Open4All RP که فعال کردن مشاهده فایل های سیستمی را میسر می سازد. (مورد B)

تبریک ؛ کار تمام است.

نکات :

1– با هر بار روشن و خاموش شدن گوشی این دو گزینه (Patch) غیر فعال خواهند شد و باید دوباره از RomPatcher اقدام به فعال سازی کرد. برای فعال بودن همیشه پچ Install Server فایل Installserver.exe را با استفاده از فایل منیجر x-plore یا safe manager به مسیر  C:/sys/bin  منتقل کنید. 

2– فعال سازی دائمی Open4All RP نیز در داخل برنامه امکان پذیر است اما توصیه نمی شود. برای اجرای بدون مشکل بعضی برنامه ها بایستی آن لحظه این پچ غیر فعال باشد.

3– بعد از اتمام موفقیت آمیز کار اگر می خواهید Safe Manager را پاک کنید.

منابع : n8fanclub ، dailymobile ،  موبایلستان > ZeNer
بهینه سازی : IranMobile.ORG

 

16 پاسخ برای “هک گوشی سیمبین بل بدون فایلهای ساین و فلش | Symbian Belle FP2”

  1. نصب‏ ‏رو‏ ‏کامل‏ ‏انجام‏ ‏ندادم‏ ‏.‏ ‏چیکار‏ ‏کنم؟‏

       پاسخ : مشکلتون رو دقیق تر و همراه مدل گوشی و نسخه فریم ور ذکر کنید

     

     

     

     

  2. موفقیت آمیزسلام با تشکر خدا خیرتون بده که ثبت نام خواستین و اموزشتون هم مختصر و عملی بود

     

  3. Mer30000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000موفقیت آمیز از مطالب مفیدتون

     

  4. موفقیت آمیزبا سلام خدمت دوستان گلم .واقها ازدست ارورهای گوشیم خسته شده بودم واین نرم افزار تون بهم کمک کرد و روی گوشی من نصب شد (نوکیا 701)سایت خیلی خوبی دارین مرسی.

  5. سلام همه مراحل انجام دادم، ولي رم پتچر اجرا نمیشه
    ممنون اگه کمک کنید

  6. با سلام.هر کاری میکنم رم پچر نصب میشه ولی اجرا نمیشه.چیکار باید کرد

  7. سلام خیلی ممنون من تمام این کارا رو کردم ولی رفتم موزیک پلیر لومیا با پسوند sis رو نصب کنم دوباره certificate error داد مشکل از چیه
    آیا باید گوشیم فلش بشه تا برنامش به روز تر بشه

  8. سلام چرا سایتتون به طور کامل راه اندازی نمیشه

  9. با سلام اگه دوستان عنايت داشته باشند و آپديت نقشه هاي جي پي اس گوش ها رو سايت شون بزارن ممنون مي شم.

  10. خوشحالم كه دوباره با دست پر ميبينمتون و اميدوارم مثل سايت قبلي تون دوباره بازديد كننده هاتون رو پيدا كنيد و ما را با مطالب خيلي مفيدي كه ميگذارين خوشحال كنين. 😀

  11. با سلام و ممنون از این اطلاعات و اموزش خوبتون

    رو گوشی من آخرش دایره کنار سز نمیشه
    و قرمز میشه
    میتونید بگید مشکلش چیه؟

  12. موفقیت آمیزتشکر فراوان منم روی 808 اجرا کردم

     

  13. موفقیت آمیزممنووووووووووووووون

     

  14. موفقیت آمیزبا تشکر به خوبی روی نوکیا 808 جواب داد

     

  15. با سلام و ممنون از این اطلاعات و اموزش خوبتون خوشحالم دباره برگشتین انشالا موفق باشین

    میخواستم اگه میشه یه اموزش ووسه اجرای vpn در گوشیهای نوکیا belle بذارید واقعا احتیاج میشه ممنون.

  16. ببخشید من روی ایکون rompachمیزنم اما بالا نمیاد اگه میشه بگین چجوری میتونم بازش کنم خواهشا اگه میشه سریع جوابش رو برام رو ایمیلم بفرستید خواهش میکنم

Copyright © 2015 - 2023 IranMobile.org
با اشتراک گذاشتن مطالب سایت و ذکر منبع ما را یاری نمایید.